Please use this identifier to cite or link to this item: https://biore.bio.bg.ac.rs/handle/123456789/258
Title: Interaktivne metode u nastavi biologije
Authors: Vujović, Predrag 
Keywords: Metode;Nastava
Issue Date: 25-Sep-2018
Publisher: Srpsko biološko društvo
Conference: II kongres biologa Srbije
Abstract: 
Savremeno obrazovanje treba da osposobi studenta da razume, analizira i poveže već postojeća znanja iz neke naučne oblasti, i da se na osnovu toga razvije u istraživača koji će jednog dana samostalno dolaziti do novih i originalnih saznanja. S tim u vezi predavanja u 21. veku ne bi smela da budu svedena na prepričavanje gradiva sadržanog u udžbenicima, već moraju da uključe aktivnosti koje će dovesti do ostvarenja prethodno pomenutih ciljeva. U takve aktivnosti spadaju računski zadaci, pitanja koja se odnose na predstavljanje bioloških procesa u formi grafika ili na interpretaciju već ponuđenih grafika, popunjavanje tabela u okviru kojih se uočavaju sličnosti i razlike između određenih procesa, kao i analiza pitanja koja imaju nekoliko ponuđenih odgovora. Ovakva pitanja mogu biti usmerena ka testiranju, kako bazičnog znanja (poznavanje terminologije, definicija), tako i viših nivoa razumevanja gradiva. Variranjem broja tačnih odgovora, kao i uvođenjem mogućnosti da među ponuđenim odgovorima nema tačnih, studentima se pruža prilika da, osim znanja, testiraju i samopouzdanje tj. sposobnost da i u odsustvu opcije "nijedan odgovor nije tačan", budu dovoljno sigurni da su ponuđeni iskazi netačni. Procenu napretka studenata tokom samog predavanja moguće je ostvariti podsticanjem komunikacije između predavača i studenata, ali i samih studenata tehnikama za "razbijanje leda" kao što su kolektivno odgovaranje, pisanje odgovora na anonimnim karticama i diskusije u manjim grupama.
URI: https://biore.bio.bg.ac.rs/handle/123456789/258
ISBN: 978-86-81413-08-1
Appears in Collections:Conference abstract

Files in This Item:
File Description SizeFormat Existing users please
DRUGI-KONGRES-BIOLOGA-SRBIJE-knjiga-sazetaka.pdf2.71 MBAdobe PDF
    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

7
checked on May 18, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.