Please use this identifier to cite or link to this item: https://biore.bio.bg.ac.rs/handle/123456789/3883
Title: Fibonači i zlatni presek u interdisciplinarnoj nastavi
Authors: Miličić, Dragana 
Drndarski, Marina
Holod, Albina
Lazić, Zorica
Keywords: Фибоначи;златни пресек;настава;интердисциплинарност
Issue Date: 2014
Journal: Inovacije u nastavi
Abstract: 
Златни пресек и Фибоначијеви бројеви се појављују у природи често. У математици
је познато да било коју потенцију златног броја фи (φ) можемо добити тако што саберемо две претходне потенције. У биологији, на пример, то се очитује у расту организама, као и кроз додавање одређеног броја јединки у популацији већ постојећима. Секвенце бројева познате као Фибоначијева серија могу се препознати у многим творевинама у природи, а често код живих бића и природних појава постоје обрасци са три, пет или чак осам златних спирала. Тематика златног пресека веома је погодна као метод за постизање интердисциплинарности у настави. Интердисциплинарна настава отвара могућност ка проширивању наставничких компетенција и доприноси размени идеја и искустава. Међутим, иако се у последње време веома инсистира на оваквом начину рада у школама, чини се да наставници још увек показују извесну дозу резерве о томе како у пракси, са постојећом организацијом и фондом часова, реализовати овакав вид наставе. Имајући у виду проблеме са којима се наставници суочавају, на Биолошком факултету Универзитета у Београду осмишљен је тематски интердисциплинарни семинар „Спирале и зечеви“, намењен пре свега наставницима основних школа. Према мишљењу полазника семинара, примена Фибоначијевих низова својом једноставношћу и очигледношћу може допринети подизању интересовања ученика за школско градиво, а представља и добар начин за повезивање знања из различитих предмета, као и за популаризацију науке уопште.
URI: https://biore.bio.bg.ac.rs/handle/123456789/3883
Appears in Collections:Journal Article

Files in This Item:
File Description SizeFormat Existing users please
0352-23341404086M.pdf234.46 kBAdobe PDF
    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

18
checked on May 17, 2024

Download(s)

2
checked on May 6, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.